Lotte Dunselman/Mevrouw Ogterop
Perfect Girl

'Perfect girl' gaat over de discrepantie tussen de binnenwereld van mensen en het beeld dat zij van zichzelf neerzetten. In hoeverre weten wij hoe we overkomen op anderen? En als dat niet samenvalt met wie we ‘van binnen’ zijn, hoe kunnen we dan oprecht en eerlijk zijn?
We ontmoeten Anna in de intimiteit van een sessie met haar coach Cor. Ze blijkt (van zichzelf) duizend ballen hoog te moeten houden om te voldoen aan haar ideaalbeeld. Anna heeft altijd het beeld opgeroepen en bevestigd van iemand met een perfect, op alle fronten geslaagd leven. In haar poging om haar échte verhaal te vertellen, wordt ze belemmerd door angst voor wat de buitenwereld daarvan vindt. Maar die buitenwereld zit—zoals bij iedereen—ook maar in haar hoofd. De therapiesessie ontpopt zich in een psychologische thriller met verrassende plotwendingen.
Het is niet wat ik er van verwacht had.
Laat me eerlijk zijn.
Of niet. Natuurlijk. Waarom zou ik.
Eerlijkheid is de nieuwe leugen.
(Uit 'De verlosser of de lege plek' van Jibbe Willems)
"Na het succes van ‘Ik zou liever Angel heten’ (2023) maakt het gezelschap nu opnieuw een voorstelling over ‘identiteit’ en ook deze keer geschreven door Jibbe Willems. ‘Ik zou liever Angel heten’ is een knap gespeelde carrousel van sociale verwachtingen."
"Mevrouw Ogterop zet zich zichzelf hiermee op de kaart als een serieus te nemen speler."
Credits
Concept en artistieke leiding Lotte Dunselman Tekst Jibbe Willems Eindregie Mara van Vlijmen Spel Lotte Dunselman en Wouter van Oord Muziek Julia Dubbelboer Decor Miek Uittenhout
Lotte Dunselman studeert in 2004 af aan de Arnhemse Toneelschool (ArtEZ). Ze speelt onder andere bij het Noord Nederlands Toneel, NTGent, Dood Paard, Toneelschuur Producties, Het Zuidelijk Toneel en tgECHO. Lotte is van 2004 tot 2020 samen met Anna Schoen artistiek leider van tgECHO. Voor de rol van Anna in De Poolse Bruid van het Noord Nederlands Toneel en tgECHO wordt ze in 2020 genomineerd voor de Theo d’Or, prijs voor de meest indrukwekkende vrouwelijke dragende rol. Voor haar rol in Volpone, door Dood Paard, ontvangt Lotte in 2017 de Colombina voor meest indrukwekkende vrouwelijke bijdragende rol. De solovoorstelling Zotte Zorgen wordt in 2011 genomineerd voor de VSCD Mimeprijs. De komende drie jaar is Dunselman artistiek leider van Mevrouw Ogterop Producties.