Eva Line de Boer / Het Zuidelijk Toneel

Infinity Chan

Theater
wij en de wereld tech & toekomst
Bart Grietens
Infinity Chan
Eva Line de Boer / Het Zuidelijk Toneel

Infinity Chan

Theater
wij en de wereld tech & toekomst
Bart Grietens
Infinity Chan
Eva Line de Boer / Het Zuidelijk Toneel

Infinity Chan

Theater
wij en de wereld tech & toekomst
Bart Grietens
Infinity Chan
Eva Line de Boer / Het Zuidelijk Toneel

Infinity Chan

Theater
wij en de wereld tech & toekomst
Bart Grietens
Infinity Chan

Triggerwaarschuwing: deze voorstelling bevat gevoelige content omtrent seksisme, homofobie, racisme, (seksueel) geweld en suïcide. Leeftijd: 16+. De voorstelling is gedeeltelijk Engels gesproken. Eva Line de Boer zal bij de voorstelling in de zaal een korte inleiding en een nagesprek houden met het publiek.

Mila zoekt via de digitale sporen van haar overleden tweelingbroer geborgenheid in de radicale krochten van het internet.

Ze wordt steeds dieper een wereld ingezogen waar mensen roekeloos hun meest extreme gedachten delen. De anonimiteit is aanlokkelijk in het onderzoeken van haar identiteit. Ongemerkt beginnen de fysieke en digitale wereld door elkaar te glitchen. Is er nog wel een onderscheid te maken?

Infinity Chan is een unheimische onderdompeling in een wereld vol kikkerpony’s, fetish en hate speech. Een voorstelling over de vraag waar de verantwoordelijkheid ligt wanneer digitale creaties en online gedeelde gedachtes een eigen leven gaan leiden. 

Eva Line de Boer wil niets of niemand uitsluiten, maar durfde dit gedachte-experiment nooit zo ver door te trekken. Ze rekt haar eigen denkbeeld en dat van de toeschouwer op en gaat op zoek naar de grenzen van empathie: Hoe dicht kun je bij iemand komen wiens gedachtegoed mijlenver van je af staat? Vanaf welk moment is empathisch zijn niet langer ethisch verantwoord?

"De intrigerende enscenering van ‘Infinity Chan’ draagt bij aan de beklemmende sfeer."

Ela Çolak de Volkskrant

"Infinity Chan geeft inzicht in de verslavende werking van dergelijk fora en laat zien hoe een en ander kan escaleren tot massahysterie."

Moos van den Broek Theaterkrant

"Als introductie in deze anonieme fora is Infinity Chan geslaagd. Je voelt de bevrijdende kracht en de saamhorigheid van schijnbaar gelijkgestemden, Het nagesprek waar de regisseur het publiek meteen na afloop nog even mee vasthoudt, maakt de voorstelling ook een discussiestuk"

De Groene Amsterdammer

Concept & regie - Eva Line de Boer Spel - Jessie Wilms Onderzoek & tekst - Steff Geelen, Sabrine Ingabire Video - Karlijn Milder, Mats Logen Scenografie & licht advies- Tim Vermeulen Geluidsontwerp - Harpo ’t Hart Kostuumontwerp - Jacob Kok Dramaturgie - Piet Menu, Emma Wierda Illustratie - Denise Seegers Grafisch ontwerp - Shanice Muntslag Spel Sexbot - Keta Menaj Decorbouw - Merijn Versnel Stagiair geluidontwerp - Asun Gaaikema Ontwerp miniatuur - Tjeerd van Heerdt Grading - Martina Fazekas Techniek - Arco Middendorp, Gert van Elderen, Dimitri Devos, Rens van Dijk Videotechniek - Daan Hazendonk Regie- en productieassistent - Cheryl Moenen Organisatie - Theaterbureau Via Rudolphi, Het Zuidelijk Toneel 

Met dank aan - Sal Hagen, Anne & Ruud van de Ven, Yvonne van Poppel, Csilla Varga, Koen van Seuren, Tom IJpelaar, Studio KEYATIVE en de 4chan gebruikers die we hebben geïnterviewd Een coproductie van Eva Line de Boer en Het Zuidelijk Toneel

Lees het interview met Eva Line de Boer voor Zout Magazine

Terug knop Vooruit knop