Via Rudolphi Producties

Het Debuut

Theater
wij en de wereld
Het Debuut
Via Rudolphi Producties

Het Debuut

Theater
wij en de wereld
Bart Grietens
Het Debuut
Via Rudolphi Producties

Het Debuut

Theater
wij en de wereld
Bart Grietens
Het Debuut
Via Rudolphi Producties

Het Debuut

Theater
wij en de wereld
Bart Grietens
Het Debuut

Bij Het Debuut ontdek je de meest opvallende afstudeervoorstellingen van 2023. Op één avond zie je drie verschillende voorstellingen van dé theatermakers van de toekomst. Makers waar je ongetwijfeld nog meer van gaat horen. In deze editie: Ik wil wit zijn van Femi van Elshuis, MODDERGAT van Jeroen van Arkel & Koen ter Braak en A Thousand Roses van Jonathan Eduardo Brito.

Tijdens afstudeerpresentaties en theaterfestivals worden de debutanten door Via Rudolphi Producties gescout door heel Nederland en België. Veel van de makers die eerder deelnamen aan Het Debuut zijn inmiddels uitgegroeid tot gevestigde namen, zoals: Rundfunk, George Tobal (George en Eran Producties) Performancecollectief URLAND, Caro Derkx, Tarik Moree, Tim Olivier Somer en La Isla Bonita.

let op! deze voorstelling bevat stroboscopische effecten 

EXTRA: Wil jij meer weten over hoe de voorstellingen van Het Debuut zijn ontstaan, hoe het is om te toeren met je eerste eigen werk en in gesprek gaan met de makers? Dat kan, want na afloop van Het Debuut op dinsdag 10 oktober vindt er een nagesprek plaats met de makers. Blijf dus vooral even hangen!

"Nergens wordt Ik wil wit zijn – een wat platte titel eigenlijk voor dit genuanceerde werk – zwaar, daarvoor is van Elshuis’ speelstijl te aanstekelijk en te snel. In een enerverende mix van stand-up, spoken word en storytelling krijgen we een inkijkje in haar persoonlijke geschiedenis." - Moos van den Broek - Theaterkrant (Keuze van de criticus)

"Geleidelijk ontpopt zich het verhaal van een trouwe vriendschap, die zijn ups en downs kent. Of is het dan toch een liefdesrelatie? Moddergat laat alles in het midden, of liever gezegd; in Moddergat is alles mogelijk – dit is theater. Al zijn we op het noordelijke platteland, niets is minder saai." Moos van den Broek - Theaterkrant (Keuze van de criticus)

“Wat een avond! Jonathan Eduardo Brito sluit de triple-bill af met de wonderschone solo A Thousend Roses. […] Wow, wat een doordringende solo (met eindregie van Priscilla Vaudelle). En wat een gewaagde vorm ook: de dialoog tussen zang, spel en beeld is volkomen evenredig.”  Moos van den Broek - Theaterkrant (Keuze van de criticus)

concept - Marie-Anne Rudolphi, Maarten van der Cammen artistiek coach - Peer van den Bergproductie - Sam Schwab | ProductieCollectief tourmanagement - Tessa Scholten, Lucy Walvisch (stage) techniek - Floris Vermist, Jeroen Duijvendak zakelijk leiding - Jara Enkelaar, Marloes Marinussen, Thomas Royé marketing - Lisette Brouwer fondsenwerving - Anne Oort organisatie - Via Rudolphi fotografie & video - Melvin Simons grafische vormgeving - Perla van Kessel, Roel van de Ven met dank aan - Maarten van der Cammen, Bodil de la Parra (theatermaker), Floor Nicolas (De Kleine Komedie) Frank Noorland (Likeminds), Nicole van Vessum (Theaterfestival De Parade), Peer van den Berg (theatermaker) en Sanne Boersma (Likeminds)