terug <

tickets & contact


veelgestelde vragen


Bezoek aan ons theater

Moet ik in Theater Kikker 1,5 meter afstand houden van andere bezoekers?
Vanaf de start van het nieuwe seizoen mogen we de 1,5 meter loslaten, waardoor we meer bezoekers kunnen ontvangen bij onze voorstellingen. Een voorwaarde voor deze versoepeling is dat al onze bezoekers een coronatoegangsbewijs kunnen tonen.

Moet ik een coronatoegangsbewijs tonen bij een bezoek aan Theater Kikker?
We vragen alle bezoekers vanaf 13 jaar bij binnenkomst om naast een ticket voor de voorstelling ook een coronatoegangsbewijs te tonen, geprint of digitaal via de Corona Check app. Dit houdt in dat je kan aantonen dat je gevaccineerd, getest of hersteld bent van Corona door middel van een QR-code in combinatie met je legitimatiebewijs. Print de QR-code of download de app op je mobiele telefoon via de website www.coronacheck.nl.

Wat is een coronatoegangsbewijs?
Een coronatoegangsbewijs is het bewijs van een negatieve testuitslag, een vaccinatiebewijs of een bewijs dat je hersteld bent van corona. Je kunt deze als volgt verkrijgen:

  • Testbewijs: een negatieve testuitslag van minder dan 24 uur voor het evenement. Via testenvoortoegang.org maak je een afspraak voor een coronatest bij een aangesloten testlocatie in je buurt.
  • Vaccinatiebewijs: bewijs van een volledige coronavaccinatie met een vaccin dat door het EMA is goedgekeurd. In Nederland is een vaccinatiebewijs te downloaden 14 dagen nadat je volledig bent gevaccineerd.
  • Herstelbewijs: bewijs dat je minder dan 6 maanden geleden hersteld bent van corona.

Op de website van de rijksoverheid vind je het stappenplan om van jouw test-, vaccinatie- of herstelbewijs een geldig coronatoegangsbewijs te maken in de vorm van een QR-code. In deze video wordt ook het stappenplan uitgelegd.

Geldt mijn gele vaccinatieboekje ook als Coronatoegangsbewijs?
Het gele vaccinatieboekje is geen geldig coronatoegangsbewijs. We vragen je om een QR-code te tonen, digitaal of geprint.

Waarom kiezen jullie als theater voor het Coronatoegangsbewijs?
Na een lange periode met voornamelijk gesloten theaterdeuren en kleine zaalbezetting, kunnen we met het Coronatoegangsbewijs meer bezoekers toelaten. In plaats van 1/3 van de capaciteit (bij 1,5 meter afstand in onze theaterzaal) kunnen we nu de volledige capaciteit benutten en hiermee meer bezoekers verwelkomen. Dit betekent veel voor ons als theater, voor de theatermakers die wij ontvangen en voor het voortbestaan van de culturele sector. We begrijpen dat niet alle bezoekers ervoor kiezen om ons theater te bezoeken met het Coronatoegangsbewijs en kijken dan ook reikhalzend uit naar het moment waarop we deze maatregel los mogen laten.

Is de bar geopend?
Onze bar is geopend. Met jouw coronatoegangsbewijs krijg je toegang tot ons theater en dus ook tot onze foyer. Je hoeft jouw QR-code niet nog een keer te laten zien.

Hoe zit het met de luchtcirculatie in Theater Kikker?
De ventilatie in Theater Kikker blaast frisse lucht van buiten naar binnen. Gebruikte lucht van binnen wordt naar buiten afgevoerd. De binnenlucht wordt dus niet continu in het gebouw gecirculeerd. Uit een test is gebleken dat de luchtkwaliteit meer dan voldoende is voor de capaciteit die we nu in onze Grote Zaal aanhouden.

Annuleren

Vanwege de nieuwe voorwaarden voor het bezoeken aan een voorstelling wil ik mijn ticket annuleren. Kan dat?
Bij Theater Kikker kan je één werkdag voor aanvang van de voorstelling kosteloos je ticket inwisselen voor een voucher. Bekijk onze volledige annuleringsregeling.

Ik heb verkoudheidsklachten en wil mijn ticket annuleren. Kan dat?
Bij Theater Kikker kan je één werkdag voor aanvang van de voorstelling kosteloos je ticket inwisselen voor een voucher. Bekijk onze volledige annuleringsregeling.

De voorstelling is verplaatst naar een andere datum, maar ik kan niet. Wat moet ik doen?
Jammer dat je de voorstelling niet me kan bezoeken. Stuur een mailtje naar kassa@theaterkikker.nl onder vermelding van jouw reserveringsnummer en wij kijken naar een oplossing.

Kan ik ook aan het theater doneren?
Draag je ons theater een warm hart toe? En wil je meer bijdragen? Met jouw donatiebijdrage help je ons theater, zodat we cultureel aanbod kunnen (blijven) aanbieden. Dit kan via onze website.

Algemeen

Ik heb geen printer. Kan ik toch e-tickets kopen?
Ja, dat kan. Het is mogelijk om de streepjescode op je e-ticket aan de zaaldeur te tonen op een smartphone of tablet. Je kan je e-ticket ook aan de kassa van Theater Kikker laten uitprinten. Neem wel een legitimatiebewijs mee, zodat we weten dat de e-tickets ook echt van jou zijn.

Het printen van het e-ticket is niet gelukt / ik ben mijn print kwijt / ik ben de e-mail met e-tickets kwijt.
Je kan het ticket meerdere keren uitprinten, maar aan de zaaldeur kan het natuurlijk maar één keer worden gescand. Het is ook mogelijk om je e-ticket te laten printen bij de kassa van Theater Kikker of om de streepjescode op je e-ticket aan de zaaldeur te tonen op een smartphone of tablet.

Na het selecteren van een aantal voorstellingen krijg ik een foutmelding als ik wil afrekenen. Hoe kan dat?
Je hebt anderhalf uur om je transactie te voltooien. Bij het overschrijden van deze tijd krijg je een foutmelding.

Ik heb tickets gekocht maar geen e-mail ontvangen.
Bij een bestelling via onze website wordt automatisch een e-mail verstuurd met de link naar de e-tickets. Heb je een half uur na je bestelling nog geen mail ontvangen? Dan is er iets misgegaan. Mogelijk is de mail wel verstuurd, maar niet aangekomen (of in een spam-map terecht gekomen). Ook kan er iets zijn misgegaan met de bestelling. In beide gevallen kan je het beste contact opnemen met de kassa (030-2347100 – di-vr van 13u00-17u00) of mail naar: kassa@theaterkikker.nl.

Jeugdtheater

Mijn kind is jonger dan de aangegeven leeftijd van de voorstelling. Mag hij/zij toch de zaal in?
We willen graag dat iedere bezoeker, dus ook de allerkleinsten, ons theater met een goede ervaring verlaat. De theatermakers maken hun voorstelling speciaal voor kinderen vanaf een bepaalde leeftijd. Theater Kikker houdt zich aan deze adviesleeftijd. Je kan tijdens de voorstelling met je baby of jongere kind in de foyer terecht. Tot slot heeft iedere bezoeker, ongeacht de leeftijd, een geldig toegangsbewijs nodig om een voorstelling te bezoeken.

Heb je nog vragen, stuur dan een e-mail naar kassa@theaterkikker.nl of bel 030-2347100 (di-vr van 13u00-17u00).

Lees hier onze bezoekersvoorwaarden.


terug naar boven Λ