“‘Klaterende verzenwatervallen in plezierig gestoord barokfeest’ „
“‘Het leven is droom wordt met bravoure gebracht’ „
“‘Prachtige vorm versterkt poëtische inhoud in barok drama’ „
“Toneelfeestje voor de waan van de dag„
Olivier Diepenhorst (1984) kreeg het theatervirus mee op het Christelijk Gymnasium in Utrecht en volgde, na een kleine omweg de Regieopleiding in Amsterdam, waar hij in 2013 afstudeerde met een prachtig gestileerde Berenice van Racine, een voorstelling die we ook in Kikker lieten zien. Vanaf dat moment maakt Diepenhorst repertoirevoorstellingen bij de Toneelschuur. Twee ervan waren ook in Kikker te zien: Stilte van Lars Norén (2014) en Smekelingen van Euripides (2015) dat door de pers unaniem lovend werd ontvangen.
‘Ik voel mij altijd aangetrokken tot personages van wie lusten en verlangens ernstig in conflict komen met de sociale context waarin ze moeten opereren. Sigismund heeft zijn leven lang gevangen gezeten, onwetend wie hij is en hoe de wereld in elkaar steekt, hij heeft nooit de kans gekregen een moreel bewustzijn te ontwikkelen. Wanneer hij ineens de mogelijkheid krijgt om te doen wat hij wil, is dat voor hemzelf als voor de maatschappij een keiharde reality check.’
Olivier Diepenhorst over Het leven is droom