HOWL - Amos Ben-Tal / OFFprojects + Spinvis

do 01 januari

HOWL

Amos Ben-Tal / OFFprojects + Spinvis

HOWL is een fascinerende samenwerking tussen choreograaf Amos Ben-Tal, zijn collectief OFFprojects en de prijswinnende dichter, muzikant Spinvis. HOWL is een talkshow, een dansvoorstelling en concert in één. Met interviews, special-guests en vooral veel beweging, muziek en poëzie gaan zij op een zoektocht naar de veelzijdigheid van identiteit en de verschillende realiteiten die iedereen voor zichzelf creëert.
terug <

voorstellingsinformatie
website
choreografie
Amos Ben-Tal
live muziek
Spinvis met Saartje van Camp
dans
Aurélie Cayla, Milena Twiehaus, Yvan Dubreuil, Genevieve Osborne, Amos Ben-Tal
productie
OFFprojects, Korzo Productions
Locatie
Grote Zaal

Meer dan om de choreografieën draait de voorstelling om de vraag hoe bewegingsbedoelingen aankomen bij de toeschouwers. Een geslaagd project dat als openingsprogramma van de 18de editie van CaDance treffend het thema illustreert: ‘de kunst van het kijken.’

De Volkskrant -

De vragen van Spinvis aan de dansers komen uit een oprechte belangstelling voort en laten zien hoe persoonlijke verhoudingen van betekenis zijn en verder werken in hun ontwikkeling. […] Zo wordt Howl gaandeweg een reis langs het lichaam en haar mogelijkheden van reproductie tot plezier, van fantasie en filosofie.

Choreograaf Amos Ben-Tal en muzikant, dichter Spinvis ontmoetten elkaar tijdens het Oerol Festival in 2015. Als gastcurator van één van de hoofdlocaties nodigde Spinvis, Amos Ben-Tal uit voor een publieke conversatie over “dans en de toekomst”. Het resultaat was een spontane combinatie van interview en dansvoorstelling. De originele samensmelting van abstracte dans en documentaire bleek een bijzondere vondst en vormde het vertrekpunt voor HOWL. Tijdens de Nederlandse Dansdagen werd HOWL bekroond met de Dioraphte Prijs 2016 voor de voorstelling met meeste internationale allure. Choreograaf Amos Ben-Tal was eerder in Theater Kikker te zien met de ervaringsvoorstelling Might (2015). In Might voerde hij het publiek letterlijk door een doolhof van dans, waarin je om elke hoek een nieuwe danser ontmoette. Interessant aan het werk van Amos is dat hij dans elke keer opnieuw uitvindt en nieuwe vormen en cross-overs bedenkt, zoals hij nu ook bij HOWL doet.

bekijk alle voorstellingen

terug naar boven Λ