How it Ends - Jelena Kostic

    do 12 november

    How it Ends

    Jelena Kostic

    Door de aangescherpte coronamaatregelen mogen wij maximaal 30 personen ontvangen.

    Twee dansers focussen zich en sluiten zich mentaal af voor alles wat afleidt. Ze raken in ‘the zone’, totdat alle training, opoffering en pijn zich ontlaadt in een strijd. Wat blijft er over, na de winst of het verlies?

    Het dansprogramma How It Ends met een duet, dansfilm en gesprek, zoomt in op de alles-of-niets mentaliteit waarmee we recht op ons doel afgaan. In haar nieuwe dansduet gebruikt Jelena Kostić het lichaam als ultiem vertelinstrument in een doorleefde danstaal vol contrasten en emoties. Kostić werkt volgens thematische umbrella’s en multidisciplinair. Zo maakt How it Ends deel uit van een thematische focus op tunnelvisie en het leveren van ongekende prestaties. Daaruit kwam behalve een voorstelling voor de vlakke vloer ook de korte dansfilm, MY OWN WORST ENEMY. Na de film vertelt Jelena zelf verder over haar onderzoek.
    terug <

    koop tickets >
    data & tijden
    voorstellingsinformatie
    Choreografie
    Jelena Kostić
    Dansers
    Noëmi Wagner, Blazej Jasinski, Pauline De Laet en Anne Roeper
    Componist
    Dyane Donck
    Met steun van
    Gemeente Tilburg, Provincie Noord-Brabant, FPK, BNG Cultuurfonds, Prins Bernhard Cultuurfonds, Fonds 21
    Locatie
    Grote Zaal
    jelena_kostic
    Nikola Kostic & Natasa Radosavjevic

    De voorstelling is een ode aan de spelende mens.

    Sinds ze in 2008 voor het eerst begon met het maken van theatrale dansvoorstellingen, bouwt Nederlands-Servische choreografe Jelena Kostić zorgvuldig aan een kritisch, sociaal-maatschappelijke geladen repertoire. Werkend met aangrijpende motieven zoals vervreemding en geborgenheid, kuddegedrag, uitsluiting en omarming, observeert Kostić menselijk gedrag in al zijn facetten. Haar dansers transformeren zich in filmische karakters, ondergedompeld in hun rol als acteurs. Op het podium ondergaan ze tegenstrijdige emoties, waarmee ze het publiek in hun strijd en uit hun comfort zone trekken. In Kostić eigen woorden: ‘In plaats van bewegingen en passen, geef ik mijn dansers personages.’

    Eerder waren de voorstellingen Yell Penelope (2013) en A mood for deep longing (2014), The Bold, The Bound & The Brittle (2016) en (Un)bound (2018) in Theater Kikker te zien.

    Nikola Kostic & Natasa Radosavjevic
    • DIEHELEDING
      >

      1001 - DIEHELEDING & DOX

      dans

      1001 - DIEHELEDING & DOX

      dans

    • what-you-see
      >

      What You See: Yoniverse - What You See Festival 2020 / Cherelle Gessel

      dans

      What You See: Yoniverse - What You See Festival 2020 / Cherelle Gessel

      dans

    • what-you-see
      >

      What You See: Radical Tenderness - What You See Festival 2020 / Donna Chittick, Wat We Doen, ea

      dans  theater

      What You See: Radical Tenderness - What You See Festival 2020 / Donna Chittick, Wat We Doen, ea

      dans  theater

    bekijk alle voorstellingen

    terug naar boven Λ