How it Ends - livetream - Jelena Kostic

How it Ends - livetream

Jelena Kostic

Kaartkopers krijgen een uur voor aanvang een instructiemail toegestuurd met de link naar de livestream.

Samen met Theater Ins Blau presenteren we in een eenmalige livestream een dansprogramma over tunnelvisie van Jelena Kostić in drie delen.

Dansvoorstelling How It Ends
Het programma opent met Jelena’s nieuwste voorstelling How It Ends, voor twee dansers (Noëmi Wagner en Blazej Jasinski) en een groot aantal levensgrote dominostenen. In de wisselwerking tussen de atletische dansers en objecten verkent ze de thema’s tunnelvisie, uithoudingsvermogen en de prijs van een eenzijdige focus op één doel.

Talk van Jelena Kostić
Na afloop van How It Ends geeft Jelena in een persoonlijke talk toelichting op de thematiek van haar voorstelling. Vanuit haar persoonlijke verhaal en drive legt ze verbanden met de voorstelling en de film die volgt.

Dansfilm My Own Worst Enemy
Vanuit dezelfde fascinatie die de bron vormde voor de dansvoorstelling How It Ends, maakte Jelena met regisseur Harrie Verbeek de korte dansfilm My Own Worst Enemy. Waar de theaterversie inzoomt op de dynamiek tussen personen, duikt My Own Worst Enemy in de binnenwereld van iemand die onder grote druk moet presteren.
terug <

voorstellingsinformatie
Choreografie
Jelena Kostić
Muziek
Dyane Donck
Dans
Noëmi Wagner, Blazej Jasinski
Locatie
online
jelena_kostic
Nikola Kostic & Natasa Radosavjevic

Sinds ze in 2008 voor het eerst begon met het maken van theatrale dansvoorstellingen, bouwt Nederlands-Servische choreografe Jelena Kostić zorgvuldig aan een kritisch, sociaal-maatschappelijke geladen repertoire. Werkend met aangrijpende motieven zoals vervreemding en geborgenheid, kuddegedrag, uitsluiting en omarming, observeert Kostić menselijk gedrag in al zijn facetten. Haar dansers transformeren zich in filmische karakters, ondergedompeld in hun rol als acteurs. Op het podium ondergaan ze tegenstrijdige emoties, waarmee ze het publiek in hun strijd en uit hun comfort zone trekken. In Kostić eigen woorden: ‘In plaats van bewegingen en passen, geef ik mijn dansers personages.’

Eerder waren de voorstellingen Yell Penelope (2013) en A mood for deep longing (2014), The Bold, The Bound & The Brittle (2016) en (Un)bound (2018) in Theater Kikker te zien.

Nikola Kostic & Natasa Radosavjevic

terug naar boven Λ