De UR-triënnale - Urland

    di 25 t/m do 27 september

    De UR-triënnale

    Urland

    Twee voorstellingen.
    Honderd meter bier.
    Één groot bonkend festivalhart.
    En een oneindig nagesprek met de makers…

    De UR-triënnale is een driejaarlijks theaterfestival waarin performancecollectief URLAND zichzelf uitnodigt om eigen werk kritisch te bekijken. In deze eerste avondvullende editie:
    het vroege werk. Hoe persoonlijk is het werk van een collectief en hoe persoonsgebonden is persoonlijk?

    Ten eerste zien we het Wagneriaanse sprookje De Oktobertragödie (2011), gebaseerd op het boek De eeuwige terugkeer van het fascisme van Rob Riemen. En daarna House on Mars (2011), de scifi-performance over twee mannen en een boordcomputer op zoek naar een nieuwe zon.

     
    terug <

    koop tickets >
    data & tijden
    voorstellingsinformatie
    website
    concept
    Ludwig Bindervoet, Thomas Dudkiewicz, Marijn Alexander de Jong, Jimi Zoet
    spel
    Shelley Bos, Maarten Heijnens, Levi Middendorp, Giulia Reiss, Rosa Weekers
    productie
    Urland
    coproductie
    Theater Rotterdam
    Locatie
    Grote Zaal

    Urland is een Rotterdams performancecollectief dat bestaat uit Ludwig Bindervoet, Thomas Dudkiewicz, Marijn Alexander de Jong en Jimi Zoet. Ze maken beeldende, muzikale en fysieke performances die het publiek confronteren met universele thema’s en vragen. Vorig seizoen was de monoloog How Thomas came to rule the world van Thomas Dudkiewicz en voorstelling UR bij ons te zien. UR maakt deel uit van de 2018-editie van Kikker Kiest. Eerder manifesteerde Urland zich ook al met De Internet Trilogie.

    Door zowel hun artistieke visie als de mogelijke kritiek erop beide volledig serieus te nemen en evenwaardig te laten vertolken levert URLAND met hun UR-triënnale een boeiend antwoord op de vraag hoe je je tot je eigen (artistieke) verleden moet verhouden

    De idealen waar ze naar streven – theater dat de verbeelding viert, het hier en nu benadrukt en wars blijft van commercie – blijven overeind, maar tegelijkertijd is er ruimte voor zelfspot


    terug naar boven Λ