Being wrong and how to admit it - Zarah Bracht/Productiehuis Theater Rotterdam

Being wrong and how to admit it

Zarah Bracht/Productiehuis Theater Rotterdam

Dit is een verplaatste voorstelling. Had je al tickets, dan ontvang je van ons per e-mail nieuwe tickets voor de nieuwe datum.

“THIS IS ALL WRONG” – Greta Thunberg

Het spijt me. I regret. Ich bedauere. Je suis profondément désolé. Zelden rollen die woorden uit de monden van politici en bedrijfsleiders. Hunkerend naar een écht excuus onderzoekt de talentvolle regisseur Zarah Bracht het fenomeen ‘fouten bekennen’. Geïnspireerd door Yanis Varoufakis’ politieke memoires Adults in the room creëert ze een politieke figuur, gespeeld door Kirsten Mulder, die een verontschuldiging uit haar lijf probeert te wurmen.

Je wordt de beklemmende binnenwereld van de politica ingeloodst. Begeleid, en soms ook tegengewerkt, door de sound en ritmes van twee drummers live op het toneel. Kan de politica onder de formuleringen en maskers de oprechtheid terugvinden om ‘sorry’ te zeggen?
terug <

voorstellingsinformatie
Tekst en regie
Zarah Bracht
Spel
Kirsten Mulder
Compositie en drums
Ata Güner
Drums
Nina de Jong
Locatie
Grote Zaal
zarah_bracht
Bart Grietens

Zarah Bracht (Hamburg, 1990) komt in haar jeugd uitsluitend in aanraking met repertoiretoneel. In Hamburg en Berlijn assisteert Zarah bij verschillende producties van grote stadstheaters (Thalia Theater en Deutsches Theater Berlin) voordat ze begint aan de regieopleiding te Amsterdam, waar ze in 2016 afstudeert. Als regisseur ontwikkelt ze een theatertaal die gebaseerd is op beeld en beweging en gebruikt tekst eerder als toevoeging dan als uitgangspunt.

Sinds 2018-2019 is Zarah als vaste maker verbonden aan Productiehuis Theater Rotterdam waar ze Wholesale Destruction maakte (eerder te zien in Theater Kikker). Being wrong and how to admit it is haar tweede voorstelling bij Productiehuis TR. Ze verhoudt zich tot hedendaagse politieke en sociale thema’s, maar blijft ver van een journalistieke of documentaire benadering. In plaats daarvan onderzoekt ze de sentimenten en driften die onder de oppervlakte van maatschappelijke debatten sluimeren. In een compositie van beelden, muziek, beweging en tekst creëert ze een intrigerende en soms surreële wereld waarin ‘de boodschap’ eerder gevoeld dan begrepen kan worden.


terug naar boven Λ