Being wrong and how to admit it - Zarah Bracht/Productiehuis Theater Rotterdam

    wo 18 november

    Being wrong and how to admit it

    Zarah Bracht/Productiehuis Theater Rotterdam

    “THIS IS ALL WRONG” – Greta Thunberg

    Het spijt me. I regret. Ich bedauere. Je suis profondément désolé. Zelden rollen die woorden uit de monden van politici en bedrijfsleiders. Hunkerend naar een écht excuus onderzoekt de talentvolle regisseur Zarah Bracht het fenomeen ‘fouten bekennen’. Geïnspireerd door Yanis Varoufakis’ politieke memoires Adults in the room creëert ze een politieke figuur, gespeeld door Kirsten Mulder, die een verontschuldiging uit haar lijf probeert te wurmen.

    Je wordt de beklemmende binnenwereld van de politica ingeloodst. Begeleid, en soms ook tegengewerkt, door de sound en ritmes van twee drummers live op het toneel. Kan de politica onder de formuleringen en maskers de oprechtheid terugvinden om ‘sorry’ te zeggen?
    terug <

    koop tickets >
    data & tijden
    voorstellingsinformatie
    Tekst en regie
    Zarah Bracht
    Spel
    Kirsten Mulder
    Compositie en drums
    Ata Güner
    Drums
    Nina de Jong
    Locatie
    Grote Zaal
    zarah_bracht
    Bart Grietens

    Zarah Bracht (Hamburg, 1990) komt in haar jeugd uitsluitend in aanraking met repertoiretoneel. In Hamburg en Berlijn assisteert Zarah bij verschillende producties van grote stadstheaters (Thalia Theater en Deutsches Theater Berlin) voordat ze begint aan de regieopleiding te Amsterdam, waar ze in 2016 afstudeert. Als regisseur ontwikkelt ze een theatertaal die gebaseerd is op beeld en beweging en gebruikt tekst eerder als toevoeging dan als uitgangspunt.

    Sinds 2018-2019 is Zarah als vaste maker verbonden aan Productiehuis Theater Rotterdam waar ze Wholesale Destruction maakte (eerder te zien in Theater Kikker). Being wrong and how to admit it is haar tweede voorstelling bij Productiehuis TR. Ze verhoudt zich tot hedendaagse politieke en sociale thema’s, maar blijft ver van een journalistieke of documentaire benadering. In plaats daarvan onderzoekt ze de sentimenten en driften die onder de oppervlakte van maatschappelijke debatten sluimeren. In een compositie van beelden, muziek, beweging en tekst creëert ze een intrigerende en soms surreële wereld waarin ‘de boodschap’ eerder gevoeld dan begrepen kan worden.

    bekijk alle voorstellingen

    terug naar boven Λ